Drumul din România care te face să uiți de Transfăgărășan și Transalpina: făcut de austrieci, acum s-a dat în folosință

de: Alexandru Puiu
21 12. 2022

Românii nu sunt foarte buni la autostrăzi și drumuri express, dar când vine vorba de scene spectaculoase, avem câteva șosele care merită toată atenția. Mulți știu doar de Transfăgărășanul și Transalpina, dar tocmai a fost dat în folosință un alt traseu auto impresionant.

Ascuns în munții Parâng este un nou drum județean realizat de compania Strabag. Acesta face conexiunea dintre un perimetru turistic cât se poate de atrăgător și valoros cu sistemul național de șosele. În mod previzibil, a fost creat pentru iubitorii sporturilor de iarnă, dar la cât de frumos este drumul, merită să-l ”calci” și pe timp de vară.

Traseul auto ascuns în Munții Parâng

Cea mai nouă și atractivă alternativă la Transfăgărășan și Transalpina se ascunde în Parâng și a fost un proiect foarte complex, având în vedere că a implicat reabilitarea unui artere cu grad mare de dificultate. Ca referință, au fost necesare și tuneluri de traversare a pârtiilor. Deși vorbim de doar patru kilometri în total, șoseaua are o diferență de nivel semnificativă, 400 de metri.

Pentru materializarea acestui proiect, a fost necesar un efort logistic semnificativ. Nu de alta, dar și transportul materialelor a fost problematic, iar cei aproximativ 10.000 de metri cubi de piatră ai terasamentului au fost transportați de la aproximativ 70 de kilometri.

În trecut, în această regiune, a existat un drum forestier accident și aproape imposibil de parcursul cu mașini obișnuite. Acum, până și drumul a devenit o destinație atrăgătoare în sine, cum se întâmplă deja de mulți ani cu Transfăgărășanul și Transalpina, șoselele care au pus România pe harta lumii în materie de trasee turistice ce merită parcurse cu autoturismul. Cei de la Strabag au clasificat noul drum județean din Parâng ca fiind o bijuterie rutieră, iar dacă ne uităm la imaginile care au început să circule pe internet, s-ar putea să nu fie departe de adevăr, conform Economica.net.